torsdag 28 januari 2010

onsdag.

Vi kom hem för ett tag sen och nu sitter jag här och försöker värma mina frusna fötter. Ikväll har jag varit på Johans match som dom vann och nu har vi precis kommit in efter en promenad. Hjälp vilket snöväder det har blivit igen. Melker som knappt velat gått ut den senaste veckan när han vart dålig sprang runt i snön och var betydligt gladare än mig att det här vädret är tillbaka. Men huvudsaken han är bättre så får det vara vilket väder som helst.

Imorgon ska jag jobba i vanlig ordning. Sen ska vi på ett litet ärende också, kanske återkommer om det. Men nu ska vi sova.

Godnatt!

3 kommentarer:

Carina och Tord sa...

Underbart att Melker blivit battre.

Hugo sa...

Hej,

såg att Melker har noskvalster. Det har Hugo också, titt som tätt. Men han får tabletter istället.
Det är inte kul när han får "anfall". Det bästa man kan göra på Hugo då är att tvinga upp hans mun så han tar ett djupt andetag med munnen istället för att dra innåt i näsan.
Kanske kan va ett tips?
Tror det är värre för stadshundar som får det hela tiden, tyvärr.

Hoppas han mår bra nu!

/Huggis och Sofia

Mopsen Melker sa...

Hej! Ja han är piggare nu men han får fortfarande inåtdragningar. Vad får Hugo för tabletter? Medicinen som Melker fick ska ges 3 gånger med en veckas intervall. Dag 1, dag 8 (idag) och dag 15.

Det ska vi absolut prova. Tack för tipset!