söndag 14 mars 2010

helgen

Helgen började med hockey i fredagskväll. Almtuna vann och Johan gjorde mål. Nu är dom vidare till playoff 2! Johan åker alltså till Malmö imorgon och kommer hem på onsdagkväll så Melker ska vara hos pappa tisdag och onsdag när jag jobbar.

Efter matchen i fredags åkte vi till Tierp där vi spenderat helgen.

Melker med sin krokodil som han fick av mamma och Tord i fredags

Igår på dagen var Melker hos min mormor och morfar medans vi åkte till Gävle för lite shopping med mamma och Tord som skulle ha nya lampor. När vi kom hem var det dags för Melker att bada. Han hade fått något kladd i pälsen så jag slängde ner honom i badkaret. Efter det levde han rövare runt om i huset.

Vi lag i ett badlakan så inte Melker skulle halka

Kvällen avslutades med familjemys och massa gott framför Melodifestivalen. Det var delade meningar om vem som skulle vinna men jag och Johan höll iallafall på Eric Saade Manboy. Fredrik och Marie hade med sig Diesel och det var full fart på dom fyrbenta hela kvällen.

Lugnet efter stormen

Påvägen hem idag stannade vi på landet där det bjöds på pizza och kloklippning. Vi var förbi Johans farmor och farfar också så nu är Melker helt slut efter en fullspäckad helg med massa bus.

Glass och snöhög på landet

Nu ska jag återgå till min man som precis överraskat mig med blåbärshjärtan.

Vi håller tummar och tassar här hemma för min systers Nova som väntar Sheltiebebisar när som helst.

Inga kommentarer: